środa, 7 stycznia 2015

Sałatka z buraków i pomarańczy

Zima to co prawda średnia pora na surowizny, ale ja bez surowego nie potrafię. Dwie moje ukochane zimowe sałatki to buraczane carpaccio i sałatka z pomarańczy i czerwonej cebuli. Dzisiejsza jest ich kombinacją, więc oczywiście też ją uwielbiam do granic. Pewne połączenia nie nudzą mi się nigdy :) 
Ta sałatka jest sycąca, lekka i pyszna. Świetnie się sprawdza na imprezach (kolorowa i efektowna), jako codzienny dodatek obiadowy (np z zapiekanką porową z tego przepisu lub dowolną wytrawną tartą :), albo jako lunchowe lekkie danie, z kromką świeżego razowca lub bagietką.





Sałatka z buraków i pomarańczy


Składniki:
  • 1 duży upieczony burak*
  • 1 duża pomarańcza
  • 1/2 średniej czerwonej cebuli
  • garść orzechów włoskich lub migdałów
  • garść rukoli
  • garść sałaty
  • 3 łyżki oliwy z oliwek
  • 1/2 łyżeczki ostrej musztardy
  • 1 mały ząbek czosnku

* Jak pisałam już wielokrotnie - w sezonie jesienno-zimowym zawsze mam w lodówce kilka upieczonych buraków. Wykorzystuję każde odpalenie piekarnika dla innych potrzeb i gdzieś z boku dorzucam kilka sztuk.
Buraki piekę w łupinach (wychodzą najbardziej aromatyczne) - zawinięte w folię aluminiową przez ok 1-1,5 h w 180-200 stopniach.


Przygotowanie:
Upieczonego buraka studzimy i obieramy ze skórki i kroimy na ćwierćplasterki.
Czosnek przeciskamy przez praskę i mieszamy z musztardą i oliwą.
Buraka mieszamy w misce z sosem uzyskanym z czosnku oliwy i musztardy.
Cebulę kroimy w cienkie piórka.
Pomarańczę obieramy i kroimy na kawałki wielkości kęsa.
W większej misce lub na talerzu czy półmisku układamy na przemian sałatę, rukolę, buraki w oliwie, piórka cebuli i pomarańcze.
Posypujemy prażonymi orzechami lub migdałami.




Pomarańcze - wszyscy tańczą i ja tańczę
Niskokaloryczny styczeń

5 komentarzy:

  1. Milionowy raz próbuję zostawić komentarz, z racji umierającego laptopa.Może się uda tym razem.Uprzedziłaś mnie z tą sałatką,wiesz?:)))Uwielbiam ją i robię często.Polecam każdemu:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pomysł na sałatkę :) Dziękuje za dodanie przepisu do akcji o pomarańczach. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. jaka kolorowa i pyszna sałatka, łączy w sobie tyle smaków!

    OdpowiedzUsuń
  4. napewno wykorzystam i chętnie zabiore ze soba do pracy, i pytanie jka długo trzymasz upieczone buraki w lodówce?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba nie zdarzyło mi się dłużej niż 5 dni, ale myślę że do 7 dni dadzą radę :)

      Usuń