czwartek, 5 marca 2015

Wiosenne śniadanie w biegu - koktajl

Szczerze mówiąc nie tylko śniadania ostatnio jadam w biegu... niestety :/
Tak czy siak to mój najczęstszy patent na dni, kiedy poranek kurczy się do absolutnego minimum i nie mam czasu, ani na przygotowanie, ani na spokojne zjedzenie czegoś w typie normalnej owsianki.
Jak wiadomo koktajl robi się szybko, można go zabrać ze sobą nawet do auta i wypić w drodze do pracy... Pobudza lepiej niż kawa, syci (płatki i awokado), a dodatkowo daje nam zastrzyk witamin trudny do przecenienie na przednówku :)
Skład to oczywiście rzecz dowolna i ściśle związana z sezonem - grunt, że mamy płatki owsiane, siemię lniane, awokado, jakieś owoce i dowolne jadalne liście. Póki co trzeba jeszcze trochę poczekać na ogródkowy szpinak czy pokrzywę, więc przyrządzam go z doniczkowej pietruszki (lub jarmużu) i najpyszniejszych o tej porze roku pomarańczy.




Wiosenne śniadanie w biegu - koktajl


Składniki:
(na 2 porcje)

  • 3 łyżki płatków owsianych
  • 2 łyżki zmielonego siemienia lnianego
  • 2 pomarańcze
  • 2 pałki selera naciowego
  • 1 dojrzałe awokado
  • 1 garść natki pietruszki lub jarmużu
  • 1 banan lub łyżeczka miodu (opcjonalnie, tj jeśli lubimy bardzo słodkie koktajle)


Przygotowanie:
Płatki owsiane i zmielone siemię zalewamy 1/2 szklanki ciepłej wody i odstawiamy choć na kilka minut (w tym czasie ubieramy się... lub malujemy rzęsy ;) Ja zazwyczaj już wieczorem zalewam płatki i siemię zimną wodą i zostawiam na 8-10 h, ale kilka/kilkanaście minut wystarczy.
Seler kroimy, pomarańcze obieramy i dzielimy na cząstki, awokado wybieramy łyżeczką ze skórki.
Do blendera wrzucamy wszystkie owoce, natkę pietruszki, seler i namoczone płatki z siemieniem.
Miksujemy i w razie potrzeby rozrzedzamy wodą.





4 komentarze:

  1. pyszne i jakie zdrowe to śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo lubię takie koktajle, ale śniadanie w biegu u mnie nie wchodzi w grę - jakoś przyzwyczaiłam się do wczesnej pobudki i spokojnego rozkoszowania się posiłkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja także uwielbiam takie koktajle, ale nie na śniadanie (wolę owsianki czy placki :P). Za to na 2 czy podwieczorek to rozwiązanie dla mnie idealne :):) A skład Twojego koktajlu wyjątkowo mi się podoba :):)

    OdpowiedzUsuń