piątek, 3 października 2014

Mleko owsiane

Kilkakrotnie ostatnio byłam pytana o produkcję mleka roślinnego. Zazwyczaj odsyłałam do Trochę innej cukierni , bo tam jest sporo na ten temat, ale postanowiłam, że jednak kilka prostych przepisów na roślinne "mleka" się tu pojawi. Dla uproszczenia (mi) sprawy.
Pierwsze na tapetę biorę owsiane. Proste i tanie, ze składników dostępnych w każdej kuchni. 
Idealne do wypieków, w których z różnych powodów, chcemy uniknąć mleka, świetne do zielonych koktajli. Wystarczy wieczorem pamiętać o zamoczeniu płatków by rano po kilku chwilach miksowania mieć toto pod ręką. Bardzo wygodna sprawa.
Pomijając fakt, że weganki raczej nigdy ze mnie nie będzie (za bardzo lubię sery) to z różnych rodzajów mleka roślinnego korzystam regularnie - czasem z konieczności, czasem z przyjemności. Zresztą ograniczenie krowiego mleka przydaje się każdemu - wiadomo nie od dziś, że dorosłym ssakom mleko szkodzi. Ot takie odkrywanie Ameryki :)


Mleko owsiane

Składniki:
  • 500 ml filtrowanej (albo mineralnej) wody 
  • 5 łyżek płatków owsianych

  • ewentualnie szczypta soli i  łyżeczka cukru (lub 1-2 daktyle) do dosłodzenia jeśli potrzebne nam mleko słodkie
Przygotowanie:
Surowe płatki zalewamy wodą (temperatury pokojowej) i zostawiamy na kilka godzin lub na noc.
Wlewamy całość do blendera i miksujemy kilka chwil.
Przelewamy przez drobne sitko (lub gazę).
Przed użyciem mieszamy bo mleko ma tendencje do rozwarstwiania.



5 komentarzy:

  1. kiedyś robiłam mleko owsiane, w smaku bardzo dobre ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. mleko owsiane robiłam i zdecydowanie zrobię jeszcze nie raz, ale moim faworytem jest chyba migdałowe :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. Wszystkie domowe lepsze niż te kupne więc zdecydowanie popieram :)

      Usuń