niedziela, 7 czerwca 2015

Sałata ze szparagami i truskawkami

Nie trudno zauważyć, że mam dużą słabość do sałat z dodatkiem owoców - jest już ich na blogu dość sporo.W czerwcu (co oczywiste) kuszą mnie wszelkie miksy z truskawkami i czereśniami. Przepis na podobny zestaw z dodatkiem truskawek i szparagów podawałam w zeszłym roku, ale ze szparagami w wersji surowej KLIK ... Dziś trochę mniej odjechana wersja szparagowo-truskawkowej sałaty, z świeżymi ziołami i ogórkami, podkręcona pleśniowym serem. Polecam korzystać bo to ostatnie chwile sezonu szparagowego.





Sałata ze szparagami i truskawkami



Składniki:

  • 0,3-0,5 kg truskawek
  • 1 pęczek białych szparagów
  • 1/2 czerwonej cebuli (lub 1 szalotka)
  • 1 camembert (100-125 g) lub 60-80 g sera typu gorgonzola
  • 2 ogórki gruntowe
  • ulubiona sałata
  • kilka liści świeżej melisy
  • kilka liści świeżej mięty


  • oliwa z oliwek*
  • ocet balsamiczny*



Przygotowanie:
Szparagi obieramy, kroimy na 1-2 cm kawałki (łebki zostawiamy całe) i gotujemy pod przykryciem w niewielkiej ilości wrzątku.
Odcedzamy i studzimy.
W dużej misce mieszamy porwaną sałatę, pokrojone w plasterki ogórki, szalotkę pokrojoną w cieniutkie piórka i posiekane zioła (miętę i melisę).
Dodajemy pokrojone w ćwiartki/połówki truskawki, przestudzone szparagi i pokrojony w małe kawałki (lub pokruszony) ser.
Na talerzu skrapiamy oliwą i balsamico.

* Oczywiście zamiast oliwy i octu balsamicznego możemy użyć klasycznego winegretu lub TEJ , podkręconej pesto wersji :)



Milion Smaków Truskawek - druga edycja: 1em;">



Milion Smaków Truskawek - druga edycja

3 komentarze:

  1. Przepysznie wygląda, a ja uwielbiam truskawki w sałatkach, choć głównie pożeram je "luzem" :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez głównie luzem... I najlepiej prosto z krzaczka :)

      Usuń
  2. Jeszcze jestem przy śniadaniu,a już wiem co zjem później:)))

    OdpowiedzUsuń