niedziela, 14 czerwca 2015

Mizeria z truskawkami

Jak u Was się serwuje mizerię? W moim rodzinnym domu dominowała zawsze wersja wytrawna, choć pojawiała się też taka z cukrem... której szczerze nie znosiłam. Kiedy wieki temu, zobaczyłam połączenie ogórków z truskawkami w jakiejś książce z wegetariańskimi przepisami, nie mogłam nie spróbować tego miksu z wrodzonej ciekawości wariactwa w kuchni i ... i odtąd ten słodki dodatek do mizerii uwielbiam. Stosuję od lat... wymiennie z ulubioną "zwykłą" wytrawną wersją. Polecam - cudowna szczególnie jako sałatka w upały ;)




Mizeria z truskawkami


Składniki:
(dla 2-4 osób)
  • 3-4 średnie ogórki gruntowe
  • 2 garście truskawek
  • 150-200 ml gęstego jogurtu naturalnego
  • 1 łyżka posiekanego świeżego koperku
  • 1 łyżka posiekanej świeżej mięty
  • 1 mały ząbek czosnku (można pominąć)
  • świeżo mielony pieprz
  • ewentualnie odrobina soli


Przygotowanie:
Ogórki szatkujemy na cienkie plastry, truskawki kroimy w półplasterki lub niewielkie cząstki.
Jogurt mieszamy z ziołami, pieprzem i przeciśniętym przez praskę czosnkiem.
Łączymy wszystko, mieszamy i podajemy.




Milion Smaków Truskawek - druga edycja

5 komentarzy:

  1. no proszę, na taki pomysł bym nie wpadła - ciekawa jestem jak smakuje, ale w sumie ... z truskawkami wszystko jest pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie w domu zawsze robiło się mizerię z jogurtem, ale następnym razem na pewno wypróbuję z truskawkami ;) Wygląda super ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajna wariacja na temat mizerii :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ekskluzywny smak! (Kropelka)

    OdpowiedzUsuń