piątek, 20 lutego 2015

Owsianka pieczona w jabłkach

Ostatnio najczęściej sięgam po zwyczajności. Pieczone jabłka to jeden z tych smaków, które najlepiej radzą sobie z rozwiewaniem zimowych szarug i łatwiejszym czynią czekanie na wiosnę. Już sam ich zapach wydobywający się z piekarnika, działa jak balsam na duszę. Pyszne zawsze - zwyczajne bez dodatków (takie robiła mi babcia), w wersji deserowej - nadziewane czekoladą i ciasteczkami, ale ostatnio najczęściej jadamy je w owsiankowej wersji. Nie potrzebują wcześniejszego gotowania płatków i świetnie sprawdzają się w roli deseru przygotowywanego na ostatnią chwilę (np. kiedy wyziębionym dzieciakom zachce się czegoś słodkiego). Rano zwyczajną owsiankę zmieniają w pyszny deser - idealne weekendowe śniadanie do łóżka :)



Owsianka pieczona w jabłkach


Składniki:

  • 5 większych słodkich jabłek
  • 8-10 łyżek zwykłych płatków owsianych 
  • garść ulubionych orzechów (u mnie najczęściej laskowych)
  • 1 łyżka masła orzechowego
  • 1-2 łyżki miodu lub innego ulubionego słodu (tylko jeśli lubicie bardziej słodkie owsianki czy desery)
  • 1/4 łyżeczki cynamonu
  • 1/4 łyżeczki kardamonu
  • masło lub olej orzechowy

Przygotowanie:
Piekarnik nagrzewamy do 180 st.
W misce mieszamy suche płatki owsiane, posiekane orzechy, przyprawy, masło orzechowe i ewentualnie 1-2 łyżki miodu.
Jabłka myjemy, ścinamy im wierzch i ostrożnie wycinamy łyżką ogryzek i wydrążamy miąższ (zostawiając margines żeby nie naruszyć skórki).
Wydrążony z jabłek miąższ siekamy drobno i mieszamy z płatkami owsianymi.
Nadziewamy jabłka farszem, na każde z nich wykładamy plasterek masła (lub skrapiamy olejem z orzechów włoskich), przykrywamy ściętym kapturkiem i układamy na blaszce.
Pieczemy ok 30 min tj aż jabłka będą miękkie i zarumienione (czas zależy od gatunku jabłek).



6 komentarzy:

  1. Dano już takich nie jadłam i w najbliższych dniach muszę zrobić koniecznie :) Bardzo mi się podoba wnętrze Twoich :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja pieczone jabłka kojarzę z dzieciństwem i szczerze je uwielbiam jak i pieczoną owsiankę! dwa w jednym? jestem na TAK! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajny pomysł ! Podobają mi się składniki przepisu, nie mówiąc o zdjęciach :)

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja zwyczajnie tęsknię za Agu....

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyglądają fantastycznie:) Mniam:) Od razu przypominają mi się jabłka pieczone nad ogniskiem:)

    OdpowiedzUsuń