środa, 10 grudnia 2014

Koktajl buraczano - migdałowy z pomarańczą i awokado

Przyzwyczajeni jesteśmy do buraka na surowo w zielonych koktajlach czy sokach, ja jednak do zimowych  "mlecznych" koktajli często wykorzystuję też buraki upieczone (całe, nieobrane zawinięte w folię) lub ugotowane (całe, nieobrane, gotowane najlepiej prawie bez wody). 
Zimą przyjemniej mi sięgać po takie, mniej surowe zestawienia, a pieczone buraki dodatkowo doskonale podbijają słodycz koktajli. Mają mniej ostry smak od surowych i chętniej w tej formie wypijają je dzieci, a kolor to ich dodatkowy atut :)
W zestawieniu z mlekiem migdałowym i awokado stają się pysznym i sycącym kremowym śniadaniem.
Polecam :)





Koktajl buraczano-migdałowy z pomarańczą i awokado


Składniki:
(1-2 porcje)

  • 1 niewielki pieczony burak
  • 1 duża pomarańcza
  • 1/2 awokado
  • mleko migdałowe (orzechowe, sojowe lub inne ulubione roślinne)
  • 1 dojrzały banan (można pominąć jeśli nie należymy do wielkich słodyczolubów)
  • odrobina imbiru (opcjonalnie)


Przygotowanie:
Obrane buraki i owoce mielimy na gładko za pomocą blendera i uzupełniamy mlekiem roślinnym do pożądanej konsystencji.




3 komentarze:

  1. takie koktajle uwielbiam- pełne smaku i witamin :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ mi się spodobał ten koktajl!Jutro go piję - na deser,bo nie mam upieczonych buraków.Ślinka mi leci:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne połączenie, koniecznie do wypróbowania!

    OdpowiedzUsuń