czwartek, 18 września 2014

Sałata z figami i gorgonzolą

Sprawdzony zestaw owoce i ostry ser, można eksplorować bez końca. Dziś proponuję jesienną, lekko dekadencką wersję ze świeżymi figami (ostatnio dostępne w całkiem przyzwoitej cenie w większości marketów czy delikatesów). Znakomita w roli przystawki lub ... na  babski wieczór przy winie :)




Sałata z figami i gorgonzolą


Składniki
(dla 2-4 osób)
  • 2-3 figi
  • ok 60-80 g sera koziego lub brie
  • ok 60-80 g gorgonzoli 
  • garść orzechów włoskich i laskowych
  • ulubione kiełki ( u mnie rzodkiewki)
  • pół owocu  granatu
  • sałata (u mnie rukola, młody szpinak i sałata rzymska)
  • oliwa z oliwek
Przygotowanie:
Na półmisku/talerzu układamy sałatę, ser pokrojony na kawałki wielkości kęsa i plasterki fig.
Posypujemy orzechami, kiełkami i pestkami granatu.
Polewamy oliwą z oliwek.



2 komentarze:

  1. Cudowna,kolorowa:)Ślinka leci.Uwielbiam figi.W tym roku najadłam się do rozpuku świeżutkich,prosto z drzewa i te dostępne u nas już mi tak nie smakują,ale przynajmniej nie mają robali;) :)))Zrobię sobie taką sałatkę jak tylko wrócę do normalności w kuchni.Dzięki za przepis:))

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmmm... dla mnie idealna, wszystko co uwielbiam i jak pięknie wygląda!

    OdpowiedzUsuń