poniedziałek, 24 sierpnia 2015

Kuskus Karoliny

Zero nowości na blogu (za co nawet mi trochę głupio), ale ostatnio gotuję boleśnie prosto i szybko. Tego przepisu jednak nie mogłam pominąć.
Na progu lata bliska znajoma ugościła mnie tą sałatką i niechcący mocno od niej uzależniła. Pozmieniałam odrobinę (inaczej nie byłabym sobą) i przyrządzałam ją od tego czasu już baaardzo wiele razy... Nie wiem czy przypadkiem nie była najczęściej powtarzanym u nas tego lata daniem. Świeżość mięty i słony smak fety, uzupełniony cynamonem i prażonymi migdałami nie znudzi mi się chyba nigdy, a w upały smakuje wybitnie pysznie.
Na pewno ta sałatka na stałe wejdzie do naszego menu.





Kuskus Karoliny


Składniki:
  • 200 g kaszy kuskus
  • 2 niewielkie cukinie (łącznie 400-500g)
  • 1 pałka selera naciowego
  • biała część młodego pora (lub 1 szalotka)
  • 1 większy ząbek czosnku
  • 180-200 g sera typu feta
  • 50-80 g migdałów
  • 1-2 łyżki soku z cytryny
  • łyżeczka miodu lub syropu z agawy
  • duża szczypta cynamonu (1/6 łyżeczki )
  • świeżo mielony pieprz
  • sól
  • garść świeżej mięty
  • garść świeżej rukoli (można pominąć)
  • oliwa


Przygotowanie:

Kuskus przygotowujemy wg opisu na opakowaniu (zalewamy gorącą wodą lub goracym bulionem).
Por i seler naciowy kroimy drobno i podduszamy na oliwie (2-3 łyżki).
Dodajemy czosnek i pokrojona w kostkę cukinię. Pieprzymy, delikatnie solimy i przesmażamy (odparowujemy) kilka minut na małym ogniu mieszając - cukinia ma być delikatnie chrupiąca.
Migdały siekamy pobieżnie i prażymy na suchej patelni.
Fetę kroimy w kostkę.
Łączymy przestudzone warzywa z wystudzonym kuskusem i pokrojoną fetą.
Dodajemy sok z cytryny wymieszany z miodem (syropem z agawy), cynamon, podprażone migdały i posiekane zioła (miętę i rukolę). Mieszamy i od razu możemy podawać.




2 komentarze:

  1. Wygląda przepysznie, bardzo podoba mi się dodatek orzechów ;)
    Zrobię niedługo podobną, ale zastąpię kuskus jaglaną :P

    OdpowiedzUsuń