środa, 29 czerwca 2016

Sałatka z bobu i pomidorów

Prosta letnia sałatka bazująca na sprawdzonym zestawieniu bób + pomidory. Świetna w roli letniej przekąski i jako uzupełnienie dań kuchni włoskiej. Jedna z tych, bez których trudno mi sobie wyobrazić początek lata.



Sałatka z bobu i pomidorów


Składniki:

  • 500 g bobu
  • 2 duże malinowe pomidory
  • 1/2 główki sałaty masłowej 
  • 1 niewielka czerwona cebula (lub szalotka)
  • 1-2 ząbki czosnku
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • 1 łyżka syropu z agawy (lub miodu)
  • 1 łyżka octu balsamicznego
  • 4 łyżki oliwy z oliwek
  • sól, świeżo mielony pieprz



Przygotowanie:
Bób gotujemy do miękkości w lekko osolonej wodzie.
Studzimy i obieramy ze skórek.
Cebulę siekamy bardzo drobno, czosnek przeciskamy przez praskę.
Pozostałe składniki sosu wlewamy do małego słoiczka (razem z posiekaną cebulą i czosnkiem), zakręcamy i mocno potrząsając, mieszamy do uzyskania dość gęstego sosu.
Bób i pokrojone w kostkę pomidory delikatnie łączymy z sosem i układamy na porwanych liściach sałaty.
Podajemy od razu.





5 komentarzy:

  1. Właśnie wcinam bób, ale z masłem i bułką tartą. Jutro spróbuję twojej sałatki

    OdpowiedzUsuń
  2. warto czytać takie blogi świat od razu staję sie piekniejszy !

    OdpowiedzUsuń
  3. Zrobiłam sałatkę, ale dodałam do niej pokrojonego w talarki ogórka małosolnego Nadał sałatce bardziej wyrazisty smak i wprowadził element lekko chrupiący. Pyszne, polecam.

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja się pochwalę swoją modyfikacją przepisu, mianowicie dodałem czosnek. Dwa ząbki wyciśnięte, smak znacznie wyostrzony, a ile zdrowia ekstra na czas Covida :)

    OdpowiedzUsuń