niedziela, 19 kwietnia 2015

Tarta czekoladowa na migdałowym spodzie

Tarty i wszelakie kruche spody to moje ulubione ciacha... niestety ;)
Dziś przepis na kolejną wersję tego typu deseru, ale na spodzie bez dodatku jakiegokolwiek zboża. Pierwszy raz zrobiłam ją w tym roku przed Wielkanocą, szukając sposobu na bezglutenowy mazurek dla mamy i przypadła nam do gustu na tyle, że na stałe wchodzi do zestawu ulubionych deserów (nie tylko wielkanocnych). Jeśli lubicie wszelkie bakaliowe ciacha typu florentynki, to zasmakuje Wam i ta tarta. Czekoladowo pomarańczowa, na spodzie z chrupiących migdałów i żurawiny... Pyszna :)



Tarta czekoladowa na migdałowym spodzie


Składniki:

  • 250 g migdałów
  • 125 g żurawiny
  • 80-100 g cukru trzcinowego
  • sok z niewielkiej pomarańczy (po wyciśnięciu 2/3 szklanki)
  • 80 g masła (lub tłuszczu kokosowego)
  • szczypta soli
  • 150 g gorzkiej czekolady 
  • 100-150 ml mleka kokosowego (lub zwykłej słodkiej śmietanki)


Przygotowanie:

Migdały podpiekamy w piekarniku (5-8 min 180st) lub podprażamy na suchej patelni.
Studzimy i siekamy lub rozdrabniamy w mikserze na nierówne okruchy (część bardzo drobna, a część na ząb ;).
W rondelku rozgrzewamy masło, cukier, szczyptę soli i sok z pomarańczy i gotujemy na małym ogniu 10-12 minut.
Zdejmujemy z ognia i dodajemy migdały i posiekaną żurawinę.
Przestudzoną masę wylewamy na wyłożoną papierem do pieczenia tortownicę.
Pieczemy w 180 stopniach ok 15 minut.
Na przestudzony spód wylewamy czekoladę rozpuszczoną w mleku kokosowym.
Podajemy dobrze przestudzoną i schłodzoną.




11 komentarzy:

  1. prezentuje się wspaniale, a właściwie nie wymaga dużego nakładu pracy i ogromnej ilości składników! mniam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie :) Jest prostsza niż się wydaje.

      Usuń
  2. Ten spód wygląda i zapewne smakuje magicznie - ideał dla wszystkich bakaliożerców :P

    OdpowiedzUsuń
  3. o.O jak to wygląda... Totalnie wstrzeliłaś się w moje gusta kulinarne.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawy spód tarty. Zachęciłaś mnie do wypróbowania tego przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. aż zamarzyłam o takiej tarcie - nie ma to jak czekolada! :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Aż mi się zachciało,a jak wiesz nie jestem maniaczką deserów. Genialny pomysł na spód,koniecznie do wypróbowania:)

    OdpowiedzUsuń